Lead scoring je metodika hodnocení potenciálních zákazníků (leadů) na základě jejich chování a vlastností, aby bylo možné určit, které leady je nejvhodnější oslovit a kdy. Tento proces pomáhá obchodním týmům zaměřit se na leady s nejvyšším potenciálem pro konverzi.
Hlavní výhody lead scoringu zahrnují:
-
Zvýšení efektivity prodeje tím, že se zaměří na leady s vysokým potenciálem.
-
Lepší spolupráci mezi marketingem a obchodem díky společnému hodnocení leadů.
-
Optimalizaci marketingových kampaní na základě kvality leadů, nikoliv pouze jejich množství.
-
Možnost automatizace procesů, jako jsou e-mailové sekvence a notifikace obchodníkům.
Příklad implementace:
-
+15 bodů za návštěvu stránky s ceníkem
-
+10 bodů za stažení e-booku
-
+30 bodů za požádání o demo
-
–10 bodů za odhlášení z newsletteru
-
–20 bodů za neaktivitu 30 dní
Lead s dosažením určitého skóre je automaticky předán obchodníkovi k dalšímu zpracování.